Çarşamba, Eylül 06, 2006

Bir yıl geçti

Bir yıl geçti yaşadığımız bu büyük trajedinin ardından koskoca bir yıl. Nasılda geçti bunca zaman. Daha ne yıllar geçecek belkide, bir bir ardısıra.
Yazamadım bir türlü hislerimi, yazacak hem vakit hemde kağıda dökecek kelimeleri bulamadım. Onlarsız geçen günleri tarif edemedim, edemiyorum da.
Söyleyebileceğim; yeri doldurulamaz boşluklar, tarif edilemez ıstıraplar ve geriye kalan umutsuz, neşesiz bir hayat beklentisi okadar.

Bir gün habersizce yol alıp gözümü kapatıp gidersem,
kalbimi dinlemeyip ayaklarımın götürdüğü yere yol alırsam,
geri dönmezsem ölmüşümdür, kayıp olmuşum sonsuzluğa,
kayıp olmuşumdur hayatta, ben benim yalanımda,
mutluluk umudumla adıyorum kendimi toprağa,
hiç bir şey var olmasın istiyorum!
Nefes alıp gözümü kapatıp açmamak istiyorum,
anlamsız hayata veda etmiyorum, çünkü gitmeyi ben istiyorum!
Zaten söylediğim Ölüm Türküsü, yaşarken toprak altında gibi bedenim
yanmasın artık bu kalbim dursun atmasın artik sonsuzluğa!
Kaybolmuşum dünyada, kayıp olmuşum yol alıyorum ve ben kenara çekiliyorum
zaten ÖLÜM TÜRKÜSÜNÜ söylüyorum!!

Yeni mekanlarda kimseyi kırmadan, üzmeden, kimseye bulaşmadan, karışmadan, sessiz sedasız, mutsuz ve yalnız günlerde yaşamak var sırada. Oysa kısa bir süre öncesine kadar kendime bir mutluluk kapısı araladığımı, herşeyin düzelebileceğini sanmıştım, bir ışık göründü sanmıştım benim için. Ne kadarda mutluydum kendimce. Yanılmışım, kendimi kandırmışım okadar. O ışık bana ait değildiki zaten, hiç olmamıştıki. Eski karamsarlığıma, yalnızlığıma döndüm yine.

Ama herşeye rağmen sabırla yaşamalı, hep ümitvar olup beklemeli ve iyi temennilerde bulunmalı değil mi? Deniyorum, denemeye çalışıyorum. Bakalım ne kadar başarılı olacağım tek başıma.

2 yorum:

nevbahar dedi ki...

Yalnız değilsin!....
'Mesafeler eskisi gibi değil'demiştin hatırlarsan.
Onların yerini tutamam biliyorum.
Ama anla artık benim bir bacım var.Biri daha vardı uğurlamak zorunda kaldım.Ne mutlu bana ki,o kadar büyük bir acıya rağmen bir tane daha var.Elimi bırakma ne olur:(

nevbahar dedi ki...

''Annem için'' ne demek?
Kendine haksızlık etmekten ne zaman vazgeçeceksin?Evet,sevdiklerimizle hayat daha güzel.Ama sadece güzel, anlamlı kılan bizleriz. Öyle olmasaydı Allah bize irade verir miydi?Yaptıklarımız için hem Allah'ın hem insanların huzurunda sorumlu tutulur muyduk?Hayatı anlamlı kılanın başkaları olduğunu düşünmek biraz kolaycılık olmuyor mu sence?
Ne olur sorumluluğu başkasına yıkmanın rehavetine kaptırma kendini.''Siz yoksanız ,hayat da yok''mantığı yok olanlarla birlikte bizleri de yaraladığı gibi,kendine yaptığın bu haksızlık ve kapıp koyvermen hepimizi incitiyor bilesin!
Zoru başarırız, imkansız zaman alır sözü ,ilk duyduğumda megalomanca gelmişti.Zamanla inanmanın yapmak kadar önemli olduğunu gördüm.BEN SANA İNANIYORUM.
Parmaklarının ucuna basarak tahtaya ilerleyen bir kız vardı bir zamanlar.Yolda yürürken yanındakinin koluna girmiş olmak ona yetmezdi,bir omuzuyla hafifce yaslanırdı yolboyu.Konuşmaya başladığında sesini zor duyardınız,bir yandan boynunu içeri çekerek daha da görünmez olmaya çalışırdı.Kader bir gün o yaslandıklarından birkaç yıl uzakta yaşamk zorunda bıraktı onu.
Geri dödüğünde bekleyenler gözlerine inanamadılar:BÜYÜMÜŞTÜ!...
Evet ,o küçücük kız gitmiş;yerine bambaşka biri gelmişti.Artık yaslanmadan yürüyordu,topukları yerleri döverek.Dimdikti,bakışları kartal gibiydi.Sesinin duyulmasından korkan kız kahkahalar atıyordu.Sanki ışık saçıyordu etrafına.Kimin ne derdi olsa yanındaydı.Okadar büyümüş,öylesine güçlenmişti ki çevresindeki herkesi aynı anda kucaklıyabiliyordu.Sevgisi,umudu ,coşkusu,ışığı,güveni bir çağlayan gibiydi artık.Etrafında o kadar,o kadar çok insan vardı,öğlesine çok seviliyor ve saygı görüyordu ki...
Büyümeyi başarmış bu küçük kıza hayranlık duymaya başladım ve bu hikaye benim en sevdiğim ,en etkilendiğim başarı hikayesidir.
Şimdi çok acı çekiyor.
Sorumlusu insan yanı .Bütün kalbimle inanıyorun ki yeniden başaracak.
BÜTÜN DÜNYA ÖNÜNDE SAYGIYLA EĞİLECEK!
Sen hepimizin gözbebeğisiiiiiiin!
Bu tür payelerden istifayla kurtulamıyor insan.
Ne yazııııııık:)