Pazartesi, Mayıs 14, 2007

Annem Benim!!!

Bir günümde değil her günümdesin,

Her gün her saniye benimlesin,

Her zaman bana hep destek oldun,

Sen benim için çok çok özelsin,

Bu dünyadaki en güvenli sığınağım senin kucağın,

Benim annem olman bu dünyadaki en büyük şansım,

Kelimelerle anlatılamaz fedakârlığın,

Karşılıksız sevgi kağnağım,

Eğer bana gözlerinle değil de kalbinle bakmış olsan,

Seni ne kadar sevdiğimi çok iyi anlarsın...

Anneler günün kutlu olsun...

Seni seviyorum annem benim...

Yaşama Sebebim Annem Benim;

Sizin anneniz nasıl bilemem ama benim ki için çokta anlamı yoktur anneler gününün. Çünkü o, çocuklarının sevgisini her gün hissedebilen ve yaşayabilen çok özel bir annedir. Biliyorum ki onun için, birlikte yaşadığımız her gün, bir içten sarılma, bir öpücük ve en başta bizim sağlıklı olmamız birer hediyedir zaten. Bazılarına tuhaf gelse de, o öyle pahalı hediyelerden, sahte gösterilerden hiç hoşlanmaz, hemen hisseder bunu. Örneğine az rastlanır, fevkalade fedakâr bir annedir benim annem. Tabii ki herkese göre kendi annesi öyledir muhakkak, ama bir de ben size benimkini anlatayım benim gözümle.

Önce eşini kaybedip, çocuklarına kol kanat geren, belli bir süre sonrada iki gencecik evladını aynı kazada kaybedip kendisi de yaralanmasına rağmen sabır ve metanetini hiç kaybetmeyen bir annedir benimkisi. Acıların en büyüklerini yaşayıp da, geride kalan yavruları için yeniden hayata sarılmaya çalışan, sağlık problemlerine rağmen ayakta durmaya çalışan, onlara destek veren, kendinden önce onlara dua eden, çocuklarını üzmemek için üzüntülerini belli etmemeye çalışan, gözyaşlarını içine akıtan başka bir anne var mıdır acaba? Bütün anneler için her evladının yeri ayrıdır tabii ki. Her biri, bir diğerinin yerini dolduramaz, hepsi başka özeldir onun için ve her biri bir başka mutluluktur tabi ki. Ama benimki, elinde kalanlara da şükretmesini bilen, adeta bir sabır abidesidir.

Benim için bu takdire şayan çabalarıyla yılın annesidir o zaten. Onu ne kadar sevdiğimi, o olmasaydı şu hayatta tutunacak hiçbir dalımın olmayacağını, onun beni ne kadar rahatlatıp mutlu ettiğini, sığındığım bir liman olduğunu, her konuda destek verdiğini ve yeri doldurulamayacak eşsiz bir insan olduğunu bu gün bir kez daha bilsin istedim. Beni gerçekten anlayan, içimdeki tek gerçek aşksın sen annem benim. Anneler günün kutlu olsun anneciğim.

Oysa günümüzde bunu hissedemeyen ve yaşayamayan bir sürü anne var öyle değil mi? Bırakın bir tek günde olsa hatırlansınlar, mutlu olmayı hak eden milyonlarca kutsal varlık gibi elleri öpülsün, değer verilsin ve mutlu olsunlar. Bu gün ticari kaygılardan uzak olsun diyeceğim ama bunun günümüzde çok zor olacağını biliyorum. Bunlara rağmen, her ne kadar yetersiz de olsa varsın bir gün onlara adansın ve onore olsunlar.

İyi ki varsınız sevgili anneler, hepinize binlerce teşekkür etsek azdır.

(e-Ailem dergisinde yayınlanan makalemden alınmıştır.)

A.Küçük

Anneciğim

Ak saçlı başını alıp eline,
Kara hülyalara dal anneciğim!
O titrek kalbini bahtın yeline,
Bir ince tüy gibi sal anneciğim!
Sanma bir gün geçer bu karanlıklar,
Gecenin ardında yine gece var;
Çocuklar hıçkırır, anneler ağlar,
Yaşlı gözlerinle kal anneciğim!
Gözlerinde aksi bir derin hiçin,
Kanadın yayılmış, çırpınmak için;
Bu kış yolculuk var, diyorsa için,
Beni de beraber al anneciğim!...

Necip Fazıl Kısakürek

1 yorum:

Adsız dedi ki...

hepimizde hakkı , emeği olan ,karşılık sevgilerin kaynağı güzel insan. anamın yarısı nezahat teyzem. anneler günün kutlu olsun